VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE SPOTREBITEĽOV
Predávajúci:
Obchodné meno: Recorder s.r.o.
Sídlo: Lermontovova 911/3, 81105 Bratislava I
IČO: 56280556
DIČ: 2122269699
IČ DPH: SK2122269699
Právna forma: spoločnosť s ručením obmedzeným
Zapísaný: Obchodný register Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 87654/B
Zastúpený: konateľom Ramil Kunakbaev
Emailová adresa: info@recorder.sk
Telefónne číslo: +421 948 361 080
Poštová adresa: Karadžičova 8/A, 82108 Bratislava
Prevádzka: Karadžičova 8/A, 82108 Bratislava
Webová stránka: www.recorder.sk
Názov banky: Fio banka a.s., pobočka zahraničnej banky
IBAN: SK3583300000002002931123
BIC (SWIFT): FIOZSKBAXXX
(ďalej len „Predávajúci“)
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
Tel. č.: +421 2 58272 172-3
Fax č.: +421 2 58272 170
E-mail: ba@soi.sk
Preambula:
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky pre spotrebiteľov“) stanovujú práva a povinnosti Predávajúceho a kupujúceho – spotrebiteľa (ďalej len „Kupujúci“) vyplývajúce z kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetovej stránky Predávajúceho www.recorder.sk.
Článok I. Všeobecné ustanovenia
1.1. Kupujúcim v zmysle týchto obchodných podmienok je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
1.2. Spotrebiteľom podľa § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa je fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
1.3. Kupujúci poskytuje Predávajúcemu tieto osobné údaje: meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu, e-mail, telefónne číslo a ďalšie údaje nevyhnutné pre uzatvorenie kúpnej zmluvy a doručenie tovaru.
1.4. Obchodné podmienky pre spotrebiteľov sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ak Predávajúci a Kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu s odlišnými podmienkami, podmienky kúpnej zmluvy majú prednosť pred týmito obchodnými podmienkami.
Článok II. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva je uzatvorená záväzným potvrdením objednávky kupujúceho predávajúcim. Objednávku je možné uskutočniť prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho, e-mailom alebo telefonicky.
2.2. Záväzné potvrdenie objednávky obsahuje informácie o špecifikácii tovaru, cene, spôsobe doručenia, dodacej lehote a spôsobe platby. Predávajúci odošle potvrdenie na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú kupujúci uviedol pri objednávaní.
2.3. Kupujúci sa zaväzuje uviesť pravdivé údaje potrebné na riadne vybavenie objednávky. Predávajúci nezodpovedá za chyby spôsobené nesprávnym alebo neúplným vyplnením objednávky kupujúcim.
2.4. V prípade, že objednaný tovar nie je dostupný, predávajúci informuje kupujúceho bez zbytočného odkladu a navrhne alternatívne riešenie, prípadne umožní kupujúcemu odstúpiť od zmluvy.
Článok III. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
- po uzavretí zmluvy dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne,
- zabezpečiť, aby tovar spĺňal platné právne predpisy,
- odoslať kupujúcemu faktúru, dodací list a ďalšie dokumenty potrebné na prevzatie a používanie tovaru.
3.2. Predávajúci má právo:
- na včasné a riadne zaplatenie kúpnej ceny zo strany kupujúceho,
- odstúpiť od zmluvy v prípade, že kupujúci nedodrží svoje povinnosti, najmä nezaplatí kúpnu cenu v stanovenej lehote.
Článok IV. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci je povinný:
- zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu dohodnutú v zmluve, vrátane nákladov na doručenie,
- prevziať objednaný tovar v súlade s dohodnutými podmienkami,
- poskytnúť predávajúcemu správne údaje potrebné na doručenie tovaru.
4.2. Kupujúci má právo:
- na dodanie tovaru v množstve, kvalite a termíne dohodnutom v zmluve,
- na informácie týkajúce sa stavu vybavenia objednávky,
- na odstúpenie od zmluvy v súlade s platnými právnymi predpismi.
Článok V. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Dodacie podmienky:
- Štandardná lehota doručenia je 1-5 pracovných dní.
- Tovar, ktorý sa nachádza na externých skladoch, môže byť doručený do 15 pracovných dní.
- Kupujúci bude informovaný o oneskorení doručenia v prípade výnimočných okolností.
5.2. Spôsoby doručenia:
- Expresné doručenie kuriérom na adresu: 5,90 € (1-2 pracovné dni).
- Štandardné doručenie kuriérom na adresu: 3,90 € (3-4 pracovné dni).
- Prevzatie na preberacom mieste (GLS): 5,90 € (1-2 pracovné dni).
- Prevzatie na preberacom mieste (Packeta): 3,40 € (3-4 pracovné dni).
- Osobný odber z kancelárie Recorder (Karadžičova 8/A, Bratislava): 0,00 €.
5.3. Spôsoby platby:
- Bankový prevod na účet predávajúceho.
- Platba kartou prostredníctvom služby Stripe.
- Hotovostná platba je možná len pri osobnom odbere na adrese Karadžičova 8/A, Bratislava.
Článok VI. Záruka a reklamácie
6.1. Záruka:
- Na všetky tovary je poskytovaná zákonná záruka 24 mesiacov od prevzatia tovaru, pokiaľ v popise tovaru nie je uvedené inak.
- Na používaný tovar sa poskytuje záruka 12 mesiacov.
6.2. Reklamácia:
- Kupujúci je povinný oznámiť zistené vady tovaru čo najskôr po ich zistení.
- Reklamáciu je možné podať emailom na adresu info@recorder.sk alebo poštou na adresu Karadžičova 8/A, 82108 Bratislava.
- Reklamácia musí obsahovať presný popis vady, kópiu dokladu o kúpe a správne vyplnený reklamačný formulár, ktorý je dostupný na stránke www.recorder.sk.
Článok VII. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody
7.1. Nadobudnutie vlastníctva:
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru úplným zaplatením kúpnej ceny a jeho prevzatím.
7.2. Prechod nebezpečenstva škody:
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v momente, keď kupujúci alebo ním poverená osoba prevezme tovar.
Článok VIII. Reklamačný poriadok
8.1. Zodpovednosť za vady:
- Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
8.2. Uplatnenie reklamácie:
- Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu do 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je v popise tovaru uvedená iná lehota. Reklamácia sa uplatňuje prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý je dostupný na webovej stránke predávajúceho.
8.3. Spôsob vybavenia reklamácie:
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu do 30 dní od jej doručenia. Ak je vybavenie reklamácie spojené s technickou analýzou, táto lehota sa môže predĺžiť, o čom predávajúci informuje kupujúceho písomne.
8.4. Povinnosti kupujúceho:
- Kupujúci je povinný v rámci reklamácie predložiť doklad o kúpe, vyplnený reklamačný formulár a reklamovaný tovar v pôvodnom alebo primeranom balení.
Článok IX. Ochrana osobných údajov
9.1. Pravidlá ochrany osobných údajov:
- Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s nariadením GDPR a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.
9.2. Rozsah spracúvaných údajov:
- Osobné údaje spracúvané predávajúcim zahŕňajú meno, priezvisko, adresu, email, telefónne číslo a ďalšie údaje potrebné na plnenie zmluvy.
9.3. Účel spracúvania údajov:
- Osobné údaje sú spracúvané za účelom plnenia zmluvy, doručovania tovaru, vybavovania reklamácií a zasielania marketingových informácií, ak na to kupujúci dal výslovný súhlas.
9.4. Práva kupujúceho:
- Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, ich opravu, vymazanie, obmedzenie spracúvania a prenositeľnosť údajov.
Článok X. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez uvedenia dôvodu v súlade s § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Lehota na odstúpenie začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou.
10.2. Podmienky a výnimky z práva na odstúpenie
Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na:
- Tovar vyrobený na zákazku alebo upravený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho.
- Digitálny obsah dodaný online, ak bol jeho dodaním vyslovene odsúhlasený kupujúcim.
- Použitý tovar, ak bol užívaním nadmerne opotrebovaný, poškodený alebo neobsahuje deklarované časti.
10.3. Uplatnenie práva na odstúpenie
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy nasledovne:
- Vyplnením formulára na odstúpenie od zmluvy, dostupného na webovej stránke predávajúceho.
- Zaslaním formulára elektronicky na e-mailovú adresu info@recorder.sk alebo poštou na adresu predávajúceho (Karadžičova 8/A, 821 08 Bratislava).
- V oznámení o odstúpení je kupujúci povinný uviesť identifikáciu objednávky, dátum jej prevzatia a kontakt pre spätnú komunikáciu.
Pravidlá pre vrátenie použitého tovaru
10.4. Podmienky vrátenia použitého tovaru:
- Použitý tovar môže byť vrátený, ak spĺňa nasledujúce podmienky:
- Neobsahuje ďalšie poškodenia, ktoré neboli súčasťou pôvodného popisu pri kúpe.
- Obsahuje všetky deklarované časti a príslušenstvo.
- Bol riadne zabalený na prepravu späť.
10.5. Povinnosti kupujúceho pri vrátení použitého tovaru:
- Kupujúci je povinný tovar vrátiť na adresu predávajúceho (Karadžičova 8/A, 821 08 Bratislava) do 14 dní od oznámenia o odstúpení.
- Náklady na vrátenie znáša kupujúci, pokiaľ nebolo dohodnuté inak.
10.6. Povinnosti predávajúceho pri vrátení použitého tovaru:
- Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu sumu, ktorá zohľadňuje:
- Počiatočnú cenu tovaru.
- Zníženie hodnoty tovaru spôsobené jeho opotrebovaním alebo poškodením.
- Vrátenie platby sa uskutoční do 14 dní od prevzatia tovaru predávajúcim.
Pravidlá pre vrátenie nového tovaru
10.7. Podmienky vrátenia nového tovaru:
- Nový tovar môže byť vrátený len v prípade, ak:
- Je v pôvodnom stave, nepoužívaný a kompletný.
- Obsahuje originálne balenie a všetky príslušenstvá.
10.8. Povinnosti kupujúceho pri vrátení nového tovaru:
- Kupujúci musí tovar vrátiť na adresu predávajúceho (Karadžičova 8/A, 821 08 Bratislava) do 14 dní od oznámenia o odstúpení.
- Náklady na vrátenie znáša kupujúci, pokiaľ nebolo dohodnuté inak.
10.9. Povinnosti predávajúceho pri vrátení nového tovaru:
- Predávajúci je povinný vrátiť plnú sumu zaplatenú kupujúcim vrátane nákladov na doručenie (s výnimkou drahších spôsobov doručenia zvolených kupujúcim).
- Platba sa uskutoční do 14 dní od prevzatia tovaru predávajúcim.
10.10. Dôsledky porušenia podmienok:
- Ak kupujúci vráti nový tovar nekompletný, bez originálneho balenia alebo s poškodením, predávajúci má právo:
- Odpočítať primeranú sumu z vrátenej platby za uvedenie tovaru do pôvodného stavu.
- Odmietnuť prijatie vrátenia v prípade nenapraviteľného poškodenia.
Článok XI. Alternatívne riešenie sporov
11.1. Právo na alternatívne riešenie sporov:
- Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu v prípade, že nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
11.2. Podanie návrhu na riešenie sporu:
- Kupujúci môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
11.3. Platforma na riešenie sporov online (RSO):
- Kupujúci môže použiť platformu riešenia sporov online dostupnú na webovej stránke: ec.europa.eu/consumers/odr.